بازدید این صفحه: 1073
کلینیک تصویربرداری هسته ای

کلینیک تصویربرداری هسته ای بیمارستان مسیح دانشوری تهران

کلینیک تصویربرداری هسته ای بیمارستان مسیح دانشوری تهران

همه ساله عده زیادی از مردم به انواع سرطان مبتلا می­شوند. در ایران باتوجه به آمار و مطالعات موجود، به نظر می رسد سرطان­های گوارش ( به ویژه معده ، روده بزرگ و مری)، سینه، مثانه، ریه و لنفوم از بروز نسبتاً بالایی برخوردار می­باشند. به علاوه امروزه پس از تصادفات و بیماریهای قلبی و عروقی، سرطان­ها عامل اصلی مرگ زودرس در مردم ایران هستند.

امروزه در ایران و بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به کمک تکنولوژی­های پیشرفتۀ تصویربرداری، تشخیص زودتر و درمان دقیق­تر و پیشگیری از عوارض بیماری در مراحل اولیه، تا حدود زیادی امکان پذیر شده است. دستگاه تصویربرداری PET-CTیکی از این تکنولوژی­های پیشرفته است که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد آن ارائه گردیده است.

مرکز پزشکی هسته‌ای فردوس در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ افتتاح گردید و به عنوان اولین مرکز دارنده سیکلوترون بیمارستانی در ایران برای تولید رادیوداروهایی مانند FDG و آمونیوم (بررسی خونرسانی عروق کرونری) شناخته می شود. در این مرکز انجام اسكن PET-CT برای اولین بار در ایران با بهره مندي از تجهيزات مدرن و پرسنل آموزش ديده، آغاز گردیده است. تجهیزات این مرکز از پیشرفته ترین دستگاههای موجود در دنیا می باشد.

این مرکز با داشتن بخش­های سیکلوترون جهت تولید رادیو دارو و دستگاه هاي تصویربرداری PET-CT و بخشهای مراقبت از بیمار در فضايي به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع احداث شده است. از آنجائیکه تولید این رادیو دارو تقریبا ۵ ساعت به طول می انجامد لازم است کارشناسان بخش از صبح زود در مرکز مشغول به فعالیت گردند.

این مرکز که دارای اولین سیکلوترون بیمارستانی راه‌اندازی ‌شده در ایران است با توجه به مطالعات پایداری صورت گرفته بر روی رادیوداروی۱۸F-FDGکه در همین مرکز انجام شده است، قابلیت ارسال رادیوداروی۱۸F-FDGرا با رعایت استانداردهای بین المللی به تمامی مراکز PET-CTدر ایران دارد.

رادیوداروی۱۸F-FDGتولیدی در این بخش هر روز بر طبق استانداردهای فارماکوپه اروپا کنترل کیفی شده و دارای بالاترین خلوص شیمیایی و رادیوشیمیایی می­باشد.

PET چیست؟

PET(تصویربرداری با مواد تابش کننده پوزیترون) یک ابزار قدرتمند و غیر تهاجمی تشخیصی است که قادر است از طریق نشان دادن تغییرات متابولیک و عملکردی ضایعه، اطلاعاتی را در جهت تشخیص و درمان بیماری شما در اختیار پزشک قرار دهد که این اطلاعات به تنهایی از طریق سایر روش­های تصویر برداری مانند CTاسکن و MRIبه دست نمی­آیند.

PET-CT چیست؟

PET-CTدستگاهی است که قادر به انجام همزمان دو روش PETو CTاست و این امکان را فراهم می آورد که همزمان اطلاعات دقیقی از وضعیت متابولیک/عملکردی ضایعات و جزئیات آناتومیک آنها را فراهم آورد. این روش، روشی مطمئن، بدون درد و بدون هیچگونه عارضه جانبی میباشد.

کاربردهای PET-CTچیست؟

مهمترین کاربردهای PET-CTدر(تشخیص) بیماری سرطان، بیماری های ایسکمیک قلبی و بیماری های مغز است.

PET-CT بیشترین کاربرد را در سرطان های ریه، کولون و رکتوم (روده بزرگ و انتهای آن)، لنفوم، پستان، ملانوم، مری، تومورهای سر و گردن، تیروئید، تخمدان، دهانه رحم و بیضه دارا می باشد.

بیمارستان مسیح دانشوری تهران

کلینیک تصویربرداری هسته ای

کلینیک تصویربرداری هسته ای بیمارستان مسیح دانشوری تهران

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *